Facebook se pregătește cu aplicația de mesagerie pentru copii, în ciuda experților în copii care au presat compania să o închidă și alții care pun la îndoială sprijinul financiar al Facebook, al unor consilieri care au aprobat aplicația.
Messenger Kids permite copiilor sub 13 ani sa discute cu prietenii și familia. Nu afișează anunțuri și permite părinților să aprobe mesajul copiilor lor. Dar criticii spun că servesc pentru a atrage copiii în folosirea socială nocivă și pentru a asocia tinerii pe Facebook în timp ce încearcă să concureze cu Snapchat sau cu propria sa aplicație Instagram.
“Este îngrijorător faptul că Facebook, în fața îngrijorării pe scară largă, promovează agresiv Messenger Kids chiar și pentru mai mulți copii”, a declarat in această săptămână Campania pentru o Copilărie Liberă Comercială.
Messenger Kids s-a lansat pe iOS în decembrie. A sosit pe dispozitivele Amazon în ianuarie și pe Android miercurea treuta. De-a lungul timpului, Facebook a apelat la o echipă de consilieri, cadre universitare și familii care au ajutat la modelarea aplicației în anul în care a fost lansat.
Dar un raport în această săptămână a subliniat că mai mult de jumătate din acest consiliu consultativ de siguranță a avut legături financiare cu compania. Facebook a confirmat acest lucru și a spus că nu a ascuns donații acestor indivizi și grupuri – deși nici nu le-a publicat.
Contribuțiile Facebook la grupuri precum PTA (numele oficial al Asociației pentru profesori-mamă) au acoperit, de regulă, costurile legate de logistică sau activități sponsorizate, cum ar fi programe anti-agresiune. Un grup consultativ, Family Online Safety Institute, are un executiv Facebook pe bord, alaturi de executivi de la Disney, Comcast si Google.
Leave a Reply