Facebook rămâne cea mai populară rețea socială din rândul americanilor, dar se confruntă cu o provocare din ce în ce mai mare din partea Snapchat pentru publicul tânăr, a arătat miercuri un studiu. Studiul “Pew Research Center” a arătat că Facebook rămâne platforma dominantă, 68% dintre americani folosesc cea mai mare rețea socială din lume.
În timp ce Facebook conduce celelalte rețele sociale din toate grupele de vârstă, diferența s-a redus în segmentul cheie 18-24, unde 78% utilizează Snapchat, comparativ cu 80% pentru Facebook, au găsit cercetătorii Pew. Instagram deținut de Facebook, care a subliniat imagini și video, este, de asemenea, popular cu aproximativ 71% din segmentul respectiv, a constatat Pew.
Studiul reprezintă cea mai recentă provocare Facebook de a-și păstra audiența de bază a tinerilor, adăugând în același timp utilizatorilor mai în vârstă, pe fondul creșterii rețelelor sociale mai noi, cum ar fi Snapchat, cunoscut pentru mesajele dispărute și fragmente media.
“Așa cum a fost adevărat în anii precedenți, Facebook rămâne punctul de intrare în lumea social media pentru o majoritate a americanilor”, a declarat directorul de cercetare Pew, asociat, Aaron Smith.
“În același timp, americanii folosesc astăzi, în plus față de Facebook, o gamă largă de platforme sociale online, iar acest lucru este valabil mai ales pentru cei mai tineri adulți, dintre care mulți au încorporat pe deplin platforme precum Snapchat și Instagram în dieta lor social media”.
Pew a constatat că mediana americană utilizează trei platforme sociale cu o suprapunere considerabilă între Facebook, Instagram și Snapchat. Twitter, între timp, continuă să rămână în urmă cu alte platforme, cu 24% dintre americani, folosind serviciile de mesagerie scurtă.
Twitter a raportat recent primul său profit trimestrial, chiar dacă baza sa globală de utilizatori a rămas neschimbată la 330 milioane, comparativ cu peste două miliarde pentru Facebook. Pew a spus că YouTube, pe care nu o consideră o rețea socială, chiar dacă are “elemente sociale”, este utilizată de 73% dintre adulții americani.
Leave a Reply