Conform ultimilor statistici publicate de International Data Corporation (IDC) in 2015 au fost vandute la nivel global peste 1,4 miliarde de smartphone-uri, dintre care primele 3 locuri pe podium au fost ocupate in ordine de producatorii Samsung, Apple si Huawei, urmati de Lenovo si Xiaomi ce au consemnat cresteri semnificative pe acest segment.

Anul 2015 a fost un an plin de evenimente in piata de device-uri mobile, motiv pentru care la inceput de an fiecare producator trage linia si afla rezultatul mucii depuse pe intreg parcursul anului. Eforturile marilor producatori de telefoane mobile au contribuit activ la cresterea pietei cu aproximativ 10 procente fata de anul 2014, dar in acelasi timp clasamentul final a suferit cateva modificari surpriza, starnind curiozitati in randul impatimitilor de tehnologie.

Potrivit datelor preliminare de la International Data Corporation (IDC) – Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker, vanzatorii de smartphone-uri au vandut un total de 399.5 milioane de unitati in al patrulea trimestru din 2015 (4Q15), rezultand o creșterea de 5,7% comparativ cu 377.8 milioane de unitati vandute in ultimul trimestru al anului 2014. Pentru intregul an, pe piata de smartphone-uri au fost comercializate la nivel mondial un total de 1,43 miliarde de unitati, marcand astfel anul cu cele mai multe vanzari din istorie, cu 10,1% mai mult fata de anul 2014 cand au fost vandute un total de 1,30 miliarde telefoane.

Analiza succinta pe branduri:

1. Samsung a ramas lider pe piata de smartphone-uri la nivel mondial cu 85.6 milioane de unitati vandute in 4Q15, cu 14% fata de anul trecut. Gigantul coreean terminat anul cu un total de 324.8 milioane de telefoane vandute, insumand o crestere de numai 2,1% fata anul precedent. Aceste cifre au fost inregistrate in contextul in care Apple pune presiune tot mai mare in zona premium, dar si a concurentei venite din partea celorlalti jucatori care au mizat pe zona de mijloc unde si-au facut aparitia producatori chinezi ca Huawei, Xiaomi sau ZTE.

2. Apple a atins in 2015 un nou record cu cele 74,8 milioane de unități livrate in Q4-2015, desi diferenta a fost cu doar 0.3 milioane mai mult decat in aceiasi perioada din Q4-2014. Cererea a continuat pentru Apple odata cu lansarea modelelor iPhone 6S și 6S Plus, in special in China si SUA, Apple crescand in 2015 la 231,5 milioane de unități livrate in total. Aceasta reprezinta o crestere total de 20,2%, raportata la cele 192,7 milioane de unitati comercializate in 2014. Se pare ca reteta celor de la Apple a functionat de minune atunci cand au combinat o serie de noi caracteristici inovatoare ca: integrarea optiunii ApplePay, introducerea noii culori Rose Gold, dar si o performanta mai buna, acestea fiind ingredientele surpriza care au ajutat la cresterea vanzarilor de terminale iOS in detrimentul device-urilor cu Android.

3. Huawei a fost cel mai mare castigator in trimestrul 4 din 2015, avand o cel mai mare procent de crestere anual, acest lucru asigurandu-i un loc confortabil printre primele cinci branduri si o crestere de 37%. De asemenea, Huawei a devenit al patrulea furnizor de telefonie mobila din istorie care a reusit sa vanda peste 100 de milioane de smartphone-uri intr-un an (precedata doar de Nokia, Samsung si Apple). Dintre brandurile actuale din China, doar Huawei si-a extins in mod constant prezenta si cota sa de piata, furnizand telefoane la preturi accesibile in pietele emergente si consolidandu-si pozitia cu fiecare model de telefon lansat.


4. Lenovo, dupa doar un an de la achizitionarea Motorola, inca mai incearca sa gaseasca drumul catre succes chiar in mijlocul schimbarilor organizationale tn timp ce se confrunta cu o concurenta mai mare pe piata sa interna cu competitorii locali pe segmentul low-end. Marca Motorola a prins puternic in 2014 in America cu modelele Moto G si Moto X, dar a scăzut putin cu modelele noi lansae in 2015. In continuare numele Motorola a fost regandit si se va rezuma doar la “Moto” urmand sa fie lansate doar in versiuni de dispozitive high-end, in timp ce “Vibe” marca de la Lenovo vo reprezenta in continuare segmentul low-end. Oricum Lenovo va pune, isi pune toate sperantele in Motorola deoarece au ales acest brand pentru proiectarea, dezvoltarea si fabricarea de smartphone-uri cu care sa tina pasul si sa mearga inainte.

5. Xiaomi a incercat in 2015 sa incurajeze o tranzitie mergand mai departe de gama low-end si intreptandu-se spre mai multe modele de gama medie, desi cea mai mare parte a vanzarilor se bazeaza inca pe volumele din gama low-end prin intermediul modelului Redmi. Pe baza acestei cresteri, a reusit sa extinda decalajul intre locul 5 si 6 reprezentat de LG.

Acum ramane sa vedem ce surpize ne asteapta in 2016 care se anunta un an cel putin la fel de surprinzator si dinamic ca cel din 2015. Ne auzim la sfarsit de an pentru a discuta schimbarile si clasamentul celor mai vandute branduri de telefoane la nivel global.

Sursa: www.idc.com | codeandcommand.com | pixabay.com


Lasa un comentariu

3 Responses

Leave a Reply

Your email address will not be published.