In Marea Britanie, copiii sub varsta de trei ani petrec o medie de 44 de minute pe zi folosind smartphone-uri si tablete, insa este prima data cand cercetatorii au aratat ca pot influenta abilitatile lingvistice ale acestora.

Cercetatorii de la Universitatea din Toronto si Spitalul pentru copii bolnavi din Toronto au descoperit ca, la fiecare 30 de minute petrecute in fata ecranelor, riscul de vorbire intarziata a crescut cu 49%.

Pana la varsta de 2-3 ani, sugarii ar trebui sa poata comunica in propozitii intre trei si patru cuvinte. Dar cei care au petrecut cel mai mult timp pe dispozitive portabile au intampinat probleme cu abilitatile de comunicare. Desi exista reguli pentru timpul petrecut in fata ecranelor, multi parinti nu isi dau seama ca se aplica si in cazul dispozitivelor portabile, avertizeaza autorii.

“In timp ce noile orientari pediatrice sugereaza limitarea timpului pentru copii si copii mici, credem ca utilizarea de telefoane inteligente si tablete cu copii mici a devenit destul de comuna’’, a spus Dr. Birken.

Dr. Birken spune, de asemenea ca toate mediile de pe ecran ar trebui descurajate la copii cu varsta sub 18 luni.

“Acesta este primul studiu care a raportat o asociere intre timpul petrecut in fata ecranului portabil si riscul crescut de intarziere a limbajului expresiv.”

Studiul a implicat aproape 900 de copii cu varste cuprinse intre sase luni si doi ani si a fost prezentat in 2017 la Stiintele Societatii Pediatrice in San Francisco.

Un studiu recent realizat de University College din Londra a constatat ca timpul petrecut pe ecran poate afecta si somnul sugarilor si, eventual, poate afecta dezvoltarea creierului.

Studiul britanic a constatat ca in fiecare ora copiii care isi petreceau timpul pe astfel de dispozitive a fost legat de un somn de 16 minute. Somnul este important pentru dezvoltarea creierului, in special in primii ani de viata, cand “plasticitatea neuronala” este cea mai mare.

Cercetatorii cred ca lumina albastra din ecrane poate afecta corpul, disturband ritmurile circadiene, in timp ce stimularea cauzata de continutul jocurilor sau programelor poate provoca excitare psihologica si fiziologica.

Este nevoie de mai multe cercetari pentru a intelege tipul si continutul activitatilor pe care sugarii il aloca in dispozitivele portabile pentru a explora in continuare mecanismele care stau la baza legaturii aparente dintre timpul petrecut in fata ecranului si intarzierea vorbirii.

Comenteaza direct de pe contul tau de Facebook