Google, Facebook și alte companii de tehnologie s-au alăturat organizațiilor de știri globale, joi, într-o inițiativă care vizează identificarea surselor de știri “demne de încredere”, în ultimul efort de combatere a dezinformării online.
Microsoft și Twitter au convenit, de asemenea, să participe la “Proiectul Trust” cu aproximativ 75 de organizații de știri care să eticheteze știri care respectă standardele de etică și transparență.
“În lumea digitală și socială din ziua de astăzi, este mai greu decât oricând să spui ce este raportarea, publicitatea sau chiar dezinformarea”, a spus Sally Lehrman de la Centrul Markkula pentru etică aplicată din cadrul Universității Santa Clara, liderul proiectului.
“Un public din ce în ce mai sceptic dorește să cunoască expertiza, întreprinderea și etica în spatele unei știri”.
Fiecare platformă online va dezvolta “indicatori de încredere” pentru a ajuta cititorii să “evalueze dacă știrile provin dintr-o sursă credibilă de care pot depinde”, a adăugat Sally Lehrman.
Organizațiile de știri care au participat includ revista Washington Post, Mic și revistă independentă a jurnalului din SUA, Globe and Mail din Canada, agenția de presă germană DPA, Economist, Italia La Repubblica și La Stampa și Trinity Mirror, care include ziarele Mirror din Marea Britanie .
Participanții sunt de acord cu practicile de bază, inclusiv transparența privind finanțarea și dezvăluirea misiunii organizației; detalii despre jurnaliștii din spatele povestilor; etichetarea articolelor de opinie și a faptelor și trimiterile la modul în care se efectuează raportarea.
“Consumatorii de știri au nevoie de o modalitate de a spune companiilor media ce așteptăm de la ei, tipurile de știri pe care putem conta și pe care le vom plăti”, a declarat Craig Newmark, fondatorul craigslist, al cărui fond filantropic a fost un susținător timpuriu al efortului.
Alte fonduri provin de la Google, Fundația John S. și James L. Knight, Fondul pentru Democrație și Fundația Markkula.
Leave a Reply