Stim cu totii ca din 25 mai 2018 a intrat in vigoare la nivelul Uniunii Europene , deci si la noi in Romania, o noua reglementare priviind datele cu caracter personal. Aceasta reglementare se refera la tot ce numim date personale folosite de anumite companii in diferite scopuri, in special in departamentele de marketing.
Aceasta reglementare se aplica tuturor companiilor care activeaza pe teritoriul tarilor din Uniunea Europeana. Chiar daca sediul central al firmei se afla in strainatate, atat timp cat firma prelucreaza date cu caracter personal colectate sau procesate pe teritoriul UE trebuie sa respecte regulamentul.
Colectarea datelor cu caracter personal (adresa, numar de telefon, adresa de e-mail, religie, preferința sportiva, preferința culinară, stare civila, preferinte muzicale sau de orice alta natura) se va face cu acordul explicit al persoanelor vizate. Datele personale colectate anterior datei de 25 mai, indiferent prin ce metode, nu mai vor mai putea fi folosite fara acordul expres al persoanei in cauza.
Plângerile pot fi depuse la registratura generală de la sediul ANSPDCP sau pot fi transmise prin poștă, inclusiv cea electronică, ori prin utilizarea formularului electronic, disponibil pe pagina de internet a ANSPDCP. Plângerile primite se înregistrează în registrul general al ANSPDCP, primind număr și dată, și se repartizează compartimentului/compartimentelor de specialitate.
Se poate si online
Daca vrei sa depui sesizarea/reclamatia/plangerea online o poti face pe site-ul Autoritatii Naționale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP)
Dupa ce dai click trebuie sa urmezi si sa completezi toate tab-urile, sa incarci dovada incalcarii dreptului tau, apoi poti da trimitere.
Imediat ce ai transmis cererea ti se va salva automat cererea in format PDF si desigur primesti si pe adresa de email (pe care o scrii la completarea reclamatiei) confirmarea si numarul de inregistrare.
Pentru comunicare puteti sa folositi urmatoarea adresa de e-mail: anspdcp@dataprotection.ro
Trebuie sa stii
Termenele de comunicare a admisibilităţii plângerii. În cazul în care petiționarul nu furnizează datele, informațiile și documentele solicitate, ANSPDCP înștiințează, în scris, petiționarul asupra faptului că plângerea depusă nu îndeplinește condițiile prevăzute de prezenta procedură pentru a fi calificată ca o plângere admisibilă, în termen de cel mult 45 de zile de la înregistrare, potrivit legii.
În cazul în care se constată că informațiile din plângere sau documentele transmise sunt incomplete sau insuficiente, ANSPDCP solicită persoanei vizate să completeze plângerea pentru a putea fi considerată admisibilă în vederea efectuării unei investigații. Un nou termen de cel mult 45 de zile curge de la data completării plângerii.
Sursa: Legestart.ro
Leave a Reply